Karrikylling – enkel og herlig middag


Matbloggeren slår til igjen. Skulle vært på en gresk øy og nytt gresk salat og gyros, men her er jeg. Midt i alt er jeg; «Takknemlig for livet, familien min,
helse og at jeg bor i Norge.»

I dag inviterte jeg mamma og pappa på middag. Barna er på koronavennlig leir, og svensken ute og selger i Rogaland.

Vi koste oss godt i høstværet, og her får du oppskriften og tips til en lettvin og god middag. Tar ca. 25-30 min å lage.

Dette trenger du til 5 personer;

1.2 kg kyllingfilet
2 kremfløte (ca 6dl)
2 lett cremefraiche beger
2 fedd hvitløk
4,5 ss karri
1 ss chillipulver
Salt og pepper
Melange til steking

 

Fremgangsmåte;

1. Smelt litt smør med hvitløken
2. Stek kyllingfileten (Del en filet i 3-4 biter)
3. Dryss over karri, salt og pepper.
4. Ta kyllingen over i en kjele.
5. Ta ut de store hvitløksbitene
.
6. Bland fløte, creme fraiche og
chillikrydder
 over kyllingen.
7. La det småputre i 5min.
8. Smak til med salt og pepper.

Server med ris, salt og foccacia 🤘🏽
Lykke til!

Julie

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg