Kjærlighet er en fascinerende greie


I går hørte jeg en inspirerende, klok professor og filosof, som mente at i ethvert nytt møte mellom mennesker, så møter vi hverandre med kjærlighet.

Det er ganske vakkert og sterkt å tenke på. Om du føler deg tom, lite verdsatt, så tenk hvilke muligheter hver dag gir. Tenk alle de små øyeblikk av lykke og godhet vi kan oppleve i møte med våre medmennesker.

Jeg har skrevet mye om takknemlighet da jeg startet bloggen min. Jeg valgte for mangfoldige år siden, å ha verdien fremst i hjertet mitt. For meg handler det nemlig om å velge det. Det er nok av ting som kan trykke oss ned i livet, men vi kan ta er bevisst valg.

Det å velge takknemlighet gir energi og kraft til å bekjempe hat, ondskap og vonde ting.

I dag går min oppmuntring ut til deg.

Tenk på at du blir utsatt for kjærlighet i dag. Tidligere har du kanskje ikke reflektert over det. Nå kan du velge å være takknemlig for det! Let etter de gode øyeblikk hvor kjærlighet møter kjærlighet.

God fredag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg