Knust – kunst


Kanskje kjenner du deg knust?

 

Drømmene gikk i dass.
Du fikk ikke den jobben
du mente du burde ha.
Samlivet tok slutt.

Kom ikke inn på studiet du ville.
Drømmekjæresten stakk av.
Venninna de var aldri din venn.
Karakterkortet tålte ikke dagens lys.
Du gikk aldri ned
de kiloene du hadde planer om.

Angsten tok deg.
Mørket fanget din glede.

 

LIVET

Har lyst til å fortelle deg at dette er LIVET.
Livet vi alle strever med å mestre.
Det livet som på sosiale medier
fremstår så fint, rosenrødt og herlig.

Livet er oppturer og lange nedturer.

 

LIVET

Livet er ikke som på ig.
Sosiale medier viser ikke vår svakhet.

Vår ensomhet.
Våre trøtte, morgengretne ansikt.
Våre kviser.
Vår dårlige hud.
Våre feil.
Våre nederlag.
Vår løgn.

 

MEN

Det er sånn for oss alle.
Vi kjemper alle vår egen kamp.
På hvert vårt område.
Egoisme
Selvopptatthet
Redsel
Skam
Jeg kunne fortsatt.
Vi står alle i vår egen kamp.
Mot våre egne hoder.
Vi kjenner og ser vår egen svakhet.

 

HELDIGVIS ER DET EN
SOM TÅLER OSS SOM VI ER!

 

Han sier; «Kom til meg alle dere som strever og har tungt å bære, jeg vil gi dere hvile!» Vi er Hans mesterverk.

 

Datteren til ei venninne av meg by_poesi beskriver det så vakkert.
Jeg tror Mesteren ser sånn på oss.

Ha en velsignet dag!

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg