Knust telefon versus sove på asfalt?


Mine utfordringer i går var en litt stressende formiddag, hvor det ene møtet tok det andre. Hadde et kanonbra kurs, så jeg ble litt sein til middagslagingen. Stresset g
lapp jeg telefonen i gulvet, knust for endte gang. (3. gang på 1,5 år for å være presis). La meg litt for mett, på en overmadrass som er litt for myk. Hardt liv.

Livet i Norge

📸trtworld

På asfalten i Moria ligger de på rekke og rad. Det er hardt og vondt, og umulig å sove, med tynne tepper i røykstank er målet å overleve. De er redde, fortvilte og uten håp. Panikken råder og sorgen er stor! En håpløs tilværelse.

Hjertet mitt gråter for Moria.

📸trtworld


Min egen avmakt tar meg. Tårene renner, og jeg kjenner meg fremmed i mitt eget land. Hvorfor hjelper vi ikke flere?

50 mennesker, det høres ut som en fleip.
Det er mennesker av kjøtt og blod. Mennesker vi mener har verdi.

Vi som snakker om rettigheter, frihet og likskap. Er vi så sneversynte at det kun handler om oss nordmenn? Hva med våre medmennesker i Moria? 

Det er våre brødre og søstre.

📸trtworld

Ja, kjære kritiker, jeg forstår at det gir konsekvenser å ta inn mange flyktninger. Jeg jobber med mennesker med utfordringer hver dag. Enkelte kommenterer at jeg tenker til nesetippen. Du skulle kjent meg. Og i all ydmykhet de som gjør, vet at tankene mine går lenger, og kanskje skulle du våge å utvide ditt perspektiv?

📸trtworld


Tankene mine får nemlig ikke fred. Vi har plass, vi har penger, vi har kloke ledere og et ressurssterkt samfunn. Hva hindrer oss?

Vi må la oss berøre!

(Og ja kjære kritiker, jeg vet du kan finne grunner til hva som hindrer oss. Spar deg for bryet, for jeg klarer også å finne de om jeg leter. Prøv heller å se muligheter!)

Tårene mine triller for den lille gutten som i natt kommer til kjempe for å få sove.

Tårene renner for den lille jenta som er livredd, og for mammaen som verker i hele kroppen.

Tårene fortsetter å renne for pappaen som føler seg som en mislykket forsørger.

Hva gråter du for?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg