Kristi Himmelfart

 


Førti dager etter påske feirer vi Kristi Himmelfart. For oss som tror, er dette en ganske magisk dag! For deg som liker fantasy og magiske portaler, burde denne dagen fascinere deg!

Jesus gikk rundt på jorda i 40 dager etter at han døde og sto opp fra graven. Han var med sine aller nærmeste venner. I denne tiden fortalte han disiplene om livet etter døden. Han spiste med de og gav de mange tegn på at han var levende.

Jesus forteller også disiplene om at Den Hellige Ånd skal komme og gi menneskene kraft. For deg som liker eventyr, kan du sammenligne det med Alladin, bortsett fra at Ånden ikke er i en tekanne du må gni på, for å få kontakt med. Den Hellige Ånd er din hjelper og din venn. En kraft som aldri forsvinner.

Etter at Jesus fortalte disiplene om Den Hellige Ånd, ble han løftet opp i skyene og tatt opp til himmelen.

Lurer på hva gutta, de gode kompisene tenkte da han gav de denne avskjeden. Han reiste med stil, der er det ingen tvil!

Da Jesus forsvant opp i skyene var det to hvite skikkelser, som fortalte disiplene at Jesus vil komme tilbake på jorden på samme måte som han dro!

Vet ikke med deg, men jeg kan iallefall snakke for meg selv. Jeg føler meg liten. Sånn bitte bitte bitteliten, i den store sammenhengen! Jeg blir ydmyk og fascinert. Jeg har kjent denne kraften utallige ganger og på mange overnaturlige måter, jeg vet at den finnes! Og det er heftige greier!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg