LA DINE MEDMENNESKER FÅ SKINNE!

 

«Hvis folk angriper deg, så ser de  storhet i deg, som de ikke vil at andre skal se!»

Snakker du ned mennesker du føler er en trussel for ditt omdømme, og din popularitet?

Lar du andre skinne? Eller vil du helst sole deg i glansen selv!? Kanskje har du ikke tenkt på det, eller er det utfordrende for deg?

Kanskje tenker du «æres den som æres bør.» Eller er du en som ser gull i alle, og god på å grave det frem? 

Alt handler egentlig om hvordan vi ønsker å møte folk i vår verden. Jeg tror at måten vi møter folk på, avgjør om livet vårt blir godt eller mindre godt!

Personlig må jeg innrømme at for mye oppmerksomhet er ubehagelig. Dere som kjenner meg ler kanskje nå, for jeg tøyser mye, og er ikke redd for å si ifra og skape litt liv. Men det er faktisk sant, at det finnes en grense for meg også! Jeg forsvinner ut av komfortsonen om rosen blir høylytt, og oppmerksomheten blir rettet mot meg!

Må presisere at om jeg har lagt ned et hardt arbeid i noe, og en annen person omtaler det som «Vi har gjort..», ja da blir jeg blir irritert.  Tipper vi alle har kjent på det samme.

Det går ikke på «æren» vi skulle ønske vi fikk, men det går på at vi irriterer oss over hvordan enkelte «hever seg selv» på andres bekostning. En utrolig dårlig egenskap jeg vil motkjempe i eget liv! 

Om jeg tolker bakgrunnen for hvorfor enkelte mennesker er slik, så skjønner jeg at det handler om usikkerhet, og å ville fremstå slik og slik. Trist.

Det er klart at jobber vi tett i team, så er det naturlig å omtale handlinger/avgjørelser i «vi-form». MEN, jeg tror vi kan finne en rikdom i å la andre mennesker skinne!

I det vi velger å la andre skinne, så løfter vi våre medmennesker. Det skaper ringvirkninger og godt miljø!

Utfordringen er herved gitt en dag før juleferien trår inn! La det være et mål for 2020! « 

God torsdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg