Lapskaus for dummies


I dag får du husmannskost alla Julie. Er du som meg litt på hæla med tanke på middagslaging om dagen, så er denne retten enkel. Tar 15-20 min å lage. Smakfull, enkel og god.

Jeg kaller den Lapskaus for dummies. Ikke for at du skal føle deg dum, men for at du skal tenke at lettvint løsninger fungerer helt fint i en stressende hverdag. 

Svensken liker ikke erter, men han merket ikke at de var der. Kanskje var det fordi det var svensk ertesuppe? Eller kanskje han var positiv for å glede wifey, men da skal han itilfelle ha takk for det.

 

Dette trenger du;

5 poteter
3 gulrøtter
1 pakke svensk ertesuppe
1 løk
2 charlotteløk
2 pk baconpølse fra Jacobs
(6stk, 80% kjøttinnhold)

20 g melange
1 ts salt
1 ts pepper

Fremgangsmåte;

1. Skrell og del opp poteter i terninger
2. Skrell og del opp gulrøtter i skiver
3. Kok opp poteter og gulrøtter i egen kjele ( Cirka 15min)


4. Kok opp ertesuppe. (Følg bruksanvisningen)


5. Hakk all løk i små biter
6. Skjær pølsene i skiver
7. Stek pølser og løk i stekepanne


8. Hell av vann på poteter og gulrøtter
9. Bland alt sammen
10. La alt småkoke sammen i 5 min

Server med flatbrød! Nok til 4! Lykke til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg