Lavkarbo middag og livet…

Da kommer en ny oppdatering fra meg. Av og til tar livet mer enn det gir, og blogg er et overskuddsfenomen for meg. Har derfor blitt lite blogging, da jobben har krevd sitt i en periode.

Er for tiden i en «holder på å bli eldre fase». Mandag gikk jeg til og fra jobb med brodder. 😂✌🏼 Onsdag var jeg til lungespesialist, i dag til fysioterapi og i morgen til MR konsultasjon for rygg og kreftprøve hos vanlig lege.

Altså, vanlig kreftprøve som vi kvinner skal ta hvert tredje år. Til deg som slurver med det, se på dette som et tegn, og bestill time omgående. ♥️✌🏼

Livet ja, og middag. Noen som er lei av å finne på noe nytt? 🥱Jeg er inne i en mel, ris, pasta, potet og sukkerfri fase, og utforsker lavkarbo retter.

Middagen i dag var himmelsk.

For dere som følger meg på Instagram så så dere i storyen at svensken var fornøyd. Aspargesbønner ble åpenbart for han som snacks og det er jo ikke dumt. Har laget en lignende variant av selve retten, som jeg har delt tidligere, men denne trumfet seg opp på hedersplassen.

Dette trenger du til 2 personer

200 gram bacon
1/2 løk
2 store sjampinjong
1/3 rød chili
1/2 hvitløksbåt
100 gram spinat
1 kremfløte
1 boks krydder kremost
salt & pepper
Smør til steking
Lavkarbo pastaskruer fra tights.no (kan droppes)

Tilbehør
Aspargesbønner

Fremgangsmåte;
1. Sett vann til koking til pastaskruer
2. Skjær opp bacon og grønnsaker
3. Stek bacon
4. Fres sopp, løk, hvitløk, chili et par minutter sammen med bacon.


5. Tilsett spinat og fres det til det krymper.


6. Tilsett fløte


7. Krydre med salt og pepper
8. Tilsett boksen med kremost


9. Kok opp dette til osten smelter inn


10. Bland den ferdigkokte pastaen med resten.


11. Fres aspargesbønner i 2 min med smør, salt og pepper.

 

Lykke til! ✌🏼♥️ NYT!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg