LEV FOR NOE STØRRE ENN DEG SELV

Formålet med teksten min i dag, er å vekke til liv noe som jeg tror ligger iboende i oss mennesker! Ung eller gammel.

Å leve for noe større enn oss selv!

Verdensbildet er så totalt forstyrret! Det vil ha meg til å tro at jeg, min kropp, min karriere, min inntekt og mine følgere gir livet mening! Samfunnet vil få oss til å vende blikket innover. Dyrke det som er godt for oss! 

Da du ble født og ammet, ble det frigitt hormoner i hjernen hos din mamma. Disse stoffene skaper en beskyttertrang! Mammaen din ble designet til å leve for noe større enn seg selv! For å beskytte deg! Når menn har sex og får utløsning så frigis det samme hormonet! Det gjør at de vil beskytte kvinnen. Mennene våre ble også skapt til leve for noe større enn sin egen nytelse! Hvor sterkt er ikke det?!

Mitt største forbilde levde for 2000 år siden. Han levde for noe større enn seg selv! Han levde for KJÆRLIGHET! Kjærlighet til sine medmennesker! Kjærlighet til de svake i samfunnet! Forbildet mitt gav kvinner og barn en helt ny status i samfunnet han påvirket! Han vokste opp som flyktning, og er mye omtalt og vel diskutert! Mange fornekter hans, men folk elsker verdiene hans!

Psykologer som jobber med psykisk helse uttaler på universitet i dag, at verdiene fra denne mannen er geniale! Uunnværlige. Enkelte uttaler at de skulle ønske de var tilhengere!

Alle de store verdensreligioner og livssyn har den gylne regel i en eller annen form. Mitt største forbilde kom med denne geniale ide’, som er blitt adoptert. Sånn lød rådet fra opprinnelsen; 

«Elsk din neste som deg selv!»

Tenk hvilket samfunn vi ville fått! Oh holy moly jeg får gåsehud av å tenke på at denne sannhet kunne bli virkelig i menneskers liv!! Samfunnet ville blitt et godt sted for alle! I dag er innlegget mitt tydelig! Budskapet er enkelt og radikalt!

Elsk hverandre! Elsk raust!  Elsk sånn du ønsker at andre skal elske deg!

God søndag!

Elsk fra Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg