Livet blir det vi gjør det til!

I dag er første ordentlige arbeidsdag for min del, og jeg gjør meg opp noen tanker. Jeg jobber i et stort kollegium. Alle med ulik bagasje, ulik alder, ulik utdannelse og alle med ulike historier.

Vi starter med teambuilding. Nå skal vi på nytt smeltes sammen til en enhet, som jobber mot et felles mål. «Å være et sted med rom for mangfold». Vi er så privilegerte som jobber med Norges fremtid.

Vi har alle hatt ulike ferieuker. Noen har opplevd sorg og tunge dager. Andre har nytt å ikke ha rutiner og ansvar. Andre har kjempet med sykdom. Noen har besteget fjell. Andre har spist reker og nytt sørlandslivet. Vi har alle vår historie. Ulike utgangspunkt og erfaringer.

Nå skal vi forenes
med en meter avstand.

I den forbindelse tenkte jeg å dele noen tanker. Noen tanker du kan overføre til din situasjon. Til din jobb. Tanken min er «hvordan vil du gi dine kollegaer en drømmestart?»

Det er lett for oss å gå til klikken. Lett å henvende seg til det trygge. De som ikke utfordrer oss. Lett å unngå de som gjør oss usikre, de som irriterer oss og trigger oss.

MEN

Vi vet jo alle hva vi bør gjøre for å skape «det gode miljøet» for hverandre.

Vi må bry oss. Bry oss ekstra om de som utfordrer oss. Vise ekstra omsorg for de som hater å komme inn på personalrommet. Vi må smile ekstra til de vi vet har behov for den tryggheten.

Vi kan det, og det er tid for handling.

Jeg tror at i disse pandemitider hvor smittetallene ikke er positive, er det viktigere enn noen gang å være positive og rause mot hverandre. Vi må øve oss på å tåle mer av hverandre.

Jeg tror det er viktig for å holde oss sterke i psyken, i en tid hvor landet er avhengig av at vi drar i samme retning. Arbeidsplassen er en stor del av livet vårt. Valget er ganske enkelt da, spør du meg. 

Livet blir det vi gjør det til!
Just do it!

Ha en vidunderlig dag i sola kjære leser.
Vær et gjenskinn av sola i din verden!

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg