Livet på jorda, som et timeglass…


Har funnet en inspirerende kanal jeg følger i sosiale medier. I går sto en mann med et timeglass og holdt en tale. Han brukte timeglasset som et bilde på livet vårt.

Vi vet ikke hvor mange timer eller år vi får her nede på jorda. Våre dager er talte, står det i en bok jeg leser mye, men eksakt hvordan de er talt, det vet vi ikke.

Mannen brukte timeglasset som et bilde
på livet, og han sa at sanden som lå på bunnen var et symbol på vår fortid.

Fortiden er levd liv. Vårt levde liv kan inneholde så mye. Kanskje har du opplevd en vanskelig barndom, et komplisert ekteskap som endte med skilsmisse, eller kanskje har du gått konkurs og strevd med å få endene til å møtes. Kanskje er du skuffet over mennesker som står deg nær eller kanskje har du opplevd å miste noen du elsker. De fleste av oss har opplevd noe smerte på den ene eller andre måten.

 

Mannen som fascinerte meg med talen sin sa videre, at om vi fortsetter å se oss tilbake og være opptatt av fortiden, sanden på bunnen, da vil den i stor grad prege nåtiden. Det er så sant, og jeg tror vi alle trenger å se fremover. Ikke minst minne hverandre på det! 

I disse covid tider, så vil jeg oppmuntre deg til å prøve å glede deg over våren, søk ut i naturen, la deg begeistre over alt liv som våkner. La symbolikken «nytt liv», oppmuntre deg til at det er en ny tid. Fortiden er forbi. I boka jeg leser mye, sier Skaperen at «Han gjør alt nytt!». Tenk at han som skapte deg sier det til deg også; «Jeg gjør alt nytt!»

 

5 kommentarer
    1. Har sett denne,vet du hvem som talte om timeglasset og livet?
      Har prøvd å finne dette igjen uten hell

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg