LIVETS SKYGGESIDE

I dag vil jeg gi noen ord til deg som hater jul og adventstid. Kanskje lever du på livets skyggeside? Havnet der ved et uhelll? Tok noen ukloke valg som ødela livet ditt.

Kanskje skriver jeg til deg som kjenner at julen er tung, trist og vanskelig. Kanskje er julen tung på grunn av tap eller vonde minner. Alle tanker rundt advent og jul gnager i hjertet ditt.

Jeg kjenner ikke din historie, men jeg har min egen. Har selv vært på livets skyggeside og kjent på sorg, motløshet, skam, sinne og redsel. Det er et veldig veldig vondt sted å være.

Min oppmuntring til deg som strever er at det blir bedre. Livet vil gå fra svart, til mørkegrått, deretter vil det lysne mer og mer. Det er livet. Det gir og tar. Selv livet i lysegrått byr på sine stråler. Let etter dem! Strekk deg mot dem! Fokuser på dem! De gjør at du vokser!

Jeg har en unik kollega på jobb. Vi er utrolig forskjellige, og jeg beundrer den dama. Hun har alltid sagt; «Vi får ikke mer enn vi kan tåle, Julie!» Det har vært irriterende, men samtidig en vanvittig trøst. Hun har hatt rett hver gang!

Ta det til deg! Det er sant! «Du får ikke mer enn du kan tåle!»

Gjennom smerte, sorg, gale valg kommer vi en posisjon hvor vi må ta noen nye valg. Vi kan endre kurs og prøve på nytt!

Avslutter med et sitat av Olav Duun

«Du spør meg kanskje om det er godt eller vondt å vera menneske. Veit du kva eg svarar da? Eg svarar ja

God onsdag! Glad du finnes! Takk for at du leser ♥️🙏🏽 

Julie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg