Mamma



Ordet mamma vekker tusen gode følelser. Å være mamma og å ha en mamma, er ingen selvfølge.  Jeg vet jeg er heldig. Og synes det er verdt ett innlegg.

I dag feirer vi morsdag. Og hun som bar meg i 9 måneder er et av snilleste menneskene på denne jord. Hun ser godhet i alt og alle. Er ei energibombe på 70,sporty og varm.

Mamma er et forbilde i levd liv. Har alltid sett godhet i alt og alle. Elsker barnebarna. Ser til hjertet mitt og trøster det når det er knust. Et liv uten mamma orker jeg ikke engang tenke på hvordan skal gå. Den dama er et av min største forbilder, høyt elsket av oss alle. Jeg er så stolt av deg mamma. Av den du er. Hjertet ditt, klokheten og engasjementet for de som strever.

Å være mamma selv er helt fantastisk. Dagene jeg fødte mine to goinger, er de to vakreste dagene i mitt liv. Fødselene bød på smerte og uro, men du verden hvilken lykke.

Hvilket hellig øyeblikk når nytt liv blir til. Å holde sin egen skatt i hendene. Det er magi. Det er den villeste følelsen jeg har kjent på. Følelsen kan knapt beskrives med ord.

Det å være mamma er ikke lett. Å ta gode valg, og å hjelpe tenåringene til å ta gode valg, er en kunst. Når hjernen er under ombygning og følelsene varierer hvert kvarter, ja da er det bare å be om nåde til å holde ut!

Vet at min mor hadde grunn til å be om det samme da jeg var på den alderen. På den måten kan jeg lett trygge barna på at det blir bedre og mer stabile tider. Ungdomstiden er fantastisk men krevende!

Det at barna mine skal kjenne trygghet, kjenne seg elsket og ønsket er det viktigste for meg. Jeg møter mange barn som strever, de føler seg usynlige og lite verdsatt. Det er tøft å være barn og ungdom i dag. Kulturen krever det umulige, så oppdraget vårt blir enda tydeligere. Elske og elske og elske med varme og tydelige grenser.

Gratulerer til alle mødre og litt ekstra til min favorittmamma. Ikke se smått på oppdraget deres kjære mammaer. Dere har mulighet og mandatet til å forme trygge, sterke og selvstendige barn.

Til slutt en liten hyllest til min mamma; 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg