MANDAGSDRØMMEN

   

For at dere som følgere ikke skal tro at jeg bare er kamplysten og alvorlig, så har jeg bestemt meg for at mandagsdrømmen skal bli en tradisjon! Svensken støtter tanken!

Mandag er tiden  for å drømme! For meg er det sånn! Har behov for å oppmuntre meg selv! Når jeg drømmer, ja da dreier det seg ikke om vesker eller klær,  vi snakker DESTINASJON!

I dag skal jeg ta deg med til mitt paradis på jord! MALDIVENE! Jeg besøkte landet for første gang desember 2015! Da var svensken og jeg på tidenes luksusferie! Det er sjeldent vi unner oss det! Men vi feiret kjærligheten. Det var helmax, magi av den sjeldne!

MEN det var ikke bare luksusen som skapte magien. Det var stedet og han jeg delte opplevelsen med. Derfor påsken i år 2019 gjentok vi destinasjonen, men denne gangen besøkte vi en lokal øy! Her var det fattigdom i et vestlig perspektiv! Men holy moly for et fredfullt og lykkelig folk! Dette stedet vil jeg ta deg med til i dag!

HIMMAFUSHI– barefoot Island

Vi bodde på et hotell/motell hos verdens skjønneste vertskap! Det var ikke luksus som gourmetmat, små sjampoflasker eller interiør. MEN derimot luksus i kjærlighet, omtenksomhet og tilstedeværelse

Den luksusen som fyller tomrommet!

Oh jeg blir mildt sagt lykkelig av å tenke meg tilbake! På Himmafushi bor det 800 mennesker. Alle kjenner alle. Alle hilser på alle. Det henger husker laget av tau på hvert hjørne i trærne! 

Vi hadde all mat inkludert og det var godt, for restauranter var det kun en av. Og den var ikke alltid åpen. Vi spiste toast med egg til frokost. Kylling, ris og råkost salat til lunsj. Til middag var det kortreist. Grillet fisk hentet fra de lokale gutta! Smakte magisk!

Det var fire bord i bakgården med sand og surfebrett langs veggene. Ensomhet var ikke mulig! Det perfekte stedet for supersosiale Julie. Dette var så ekte, så nært og et godt sted å være!

Hver dag fikk vi båttur med verten! Jeg snorklet og svømte med stingrey, vannskilpadder og hai! På ettermiddagen så vi delfiner som nøt livet!

Det tok 20 minutter å sykle rundt hele øya, og det var verdens tryggeste sted! En dag vi syklet mistet svensken alle bankkortene ut av coveret på telefonen. Det gikk 5 minutter så var hele øya i gang med å lete! På 10min var de funnet og levert på kontoret i fiskemottaket. Rimelig rørende øyeblikk!

Folkens drøm deg bort! Spar litt hver måned, så kan du gjøre drømmen til virkelighet! Prisen tenker du! Ikke dyrt kan jeg svare! For deg som er ekstra nysgjerrig. Her er budsjettet vårt! (pr person)

Flyreisen m/ melloml. 6500kr, Hotell inkl mat/drikke  3200kr og Båt tur/retur  300kr       
                                                                          

Drømmen kan bli oppfylt for 10 000k

God tur! God drømmetid! God mandag! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg