MANDAGSDRØMMEN – SURFING

I sommer fikk jeg oppfylt en drøm på Cocoa beach! Cocoa beach ligger langs kysten ut fra Orlando. Her fikk karakteregenskapen utholdenhet kjørt seg ganske heftig!

Jenta mi og jeg dro på stranda, mens gutta var på Kennedy Space center! Vi dro med et mission! SURFING! Jeg har alltid drømt om å lære meg det og snuppa var ikke vanskelig å be!

Vi bestilte time, leide brett og instruktør i en time. Jeg tenkte at det var for kort tid! Men for å si det sånn, det holdt for vår debut! Vi ble instruert etter alle kunstens regler! Øvde burpies på brettet på stranda før vi entrer sjøen, nydelig syn for alle rundt. Fikk mye oppmuntring om at vi så sterke ut og hadde god kontroll!

Det skulle senere vise seg at dette endret seg en smule i kontakt med vann! Det vil si i hvertfall for den middelaldrende. Holy moly, det var ikke bare bare å komme seg opp.

På min høyre side, fløy 15-åringen lett som ei fjær opp på brettet. Gang på gang. Hun så jo ut som en surfer med det samme!

Det var et litt annet syn på venstre flanke! Mor slet. Kom seg fort opp på knærne, en fot opp, og deretter rett på trynet! Gang på gang på gang!

Jeg liker ikke å ikke få til ting. For å være ærlig så hater jeg det! Følte meg som en gammel kjerring, noe jeg ikke er keen på å bli ennå. Tåa og knærne fikk seg en skikkelig smell.

Prøvde liksom å snikksnakke litt med den unge surfelæreren. «Det er vel ikke så mange gamle damer som meg som prøver dette!»

For å si det sånn, ingen sympati å hente der! Følte meg overhodet hverken unik eller sprek!

«Jo, det er faktisk en del mødre jeg instruerer», svarte han. Jeg kjente hvordan stoltheten fikk seg en real smell.

Men det var noe annet som kicket inn også! Jeg ble sint på meg selv! Den følelsen skal vi ikke kimse av! Den kan være en skikkelig drivkraft! Utholdenheten kom til nytte! Jeg ble så irritert på meg selv. Det hjalp gitt!

Vipps, så var jeg oppe! For en følelse! Det var magi! Jeg svevde! Livet var lett! Jeg hadde beseiret bølgene! Jeg var plutselig en av alle mødrene som kom seg opp!

Venn med bølgene! Det er Julie det! I min positive hjerne så jeg lekker ut! Uovervinnelig! Følte meg som 20! Lykken var til å ta og føle på!

Etter timen så jeg bildene. Det var svært unødvendig! Totalt unødvendig om jeg skal si det selv! Var ikke lenger 20! Hadde ikke surfeklær på, men en liten bikini. Flatterende – nei! Trenger ikke forklare mer! Bildene ble ikke kjøpt for å si det sånn!

Da jeg og gulljenta senere sitter på Subway og venter på gutta, får jeg meg en god latter. Det smeller fra den lette, lekre ballerinaen med reggis! «Mamma, jeg tror surfelærern fikk seg en god latter! Han smilte til meg hver gang du gikk på huet!»

Det som er digg da, er å være voksen! Le med! Kjenne at det er helt ok! Fokusere på at jeg gav andre glede og latter den dagen! Jeg byr på den! Kjente at jeg levde med hele meg. Vi snakker HELE meg!

Levde drømmen! Elsket det!

God mandag! Lev drømmen din!

Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg