Mat til tankene

📸 Creig Crippen/Begin with yes

Det er nok tid til å tenke i isolasjonstiden! Og dette bildet ble en god reminder for meg! «Du ser i din verden, det du har i ditt hjerte!» Dette har jeg vært innom flere ganger før, men jeg vet for egen del at dette er noe jeg vil minne meg på hver eneste dag.

Hvor har jeg perspektivet mitt? Hva fyller jeg livet mitt med? Hvordan bevarer jeg hjertet mitt? Hva velger jeg å se?

I går var jeg ute og løp trapper med søstra mi og nevøen min,  i en hoppbakke. Etter syv runder, kjente jeg at jeg holdt på å svime av! Kjente et trykk i brystet og at jeg var uggen lenge før, men tenkte at det var all påskematen! 😂 Kom plutselig på at jeg hadde glemt å ta medisiner, har høyt blodtrykk. Ja nå fikk du greie på det også! 😂 Lever greit med det, men merker det godt når jeg ikke får tatt medisin.

Grunnen til at jeg forteller dere dette, er ikke for å få medfølelse, men det er ganske enkelt for å gi deg mitt perspektiv. Jeg er så takknemlig for at jeg bor i et land hvor jeg har tilgang til medisiner og et glimrende helsevesen. Hvor jeg etter trening kan gå hjem, ta en blodtrykkssenkende også er alt fint igjen! Det er ingen selvfølge!

Om vi velger takknemlighet så blir vi rike. Om vi velger glede, så blir verden bedre. Om vi velger håp, så blir fremtiden lysere!

Ha en velsignet onsdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg