Maud Angelica en gyllen diamant

 

Maud Angelica, i dag  berørte du en hel nasjon! Sannelig er du blitt langt mer enn en gyllen halvmeter. Din fars betegnelse da du du kom til denne verden stemmer. Du skinner! Du stråler av godhet, varme og visdom.

Jeg er dypt rørt over deg, du vrenger sjelen din foran det norske folk, for å hedre din elskede far! Ikke nok med det, du tar ett oppgjør med mørket, du formaner folk til å søke hjelp! For en skatt du er for det norske folk! For en dyrebar diamant du er Maud Angelica.

Tankene mine går videre i medfølelse  for den norske kongefamilien. For en vakker og dyrebar familie. Se hvilke barn som er formet av dette hjemmet.

Når nasjonens far blir filmet da barnebarnet taler, vrenger smertene seg i meg. Øyeeplet hans er fullt av tårer, og kongen ser med varme på Maud Angelica. Han lyser av kjærlighet og omsorg.

Dette er VÅR konge! Empatien for kongen og dronningen, smerten de kjenner over hva deres etterkommere får oppleve, er ikke til å holde ut! Jeg føler med byrden de bærer, og jeg løfter de opp i mine bønner. De bærer en nasjon.

Når alt kommer til alt, om du er kunstner, sanger, konge, prinsesse, sjaman eller prins… så er vi alle bare mennesker.

Mine bønner og tanker går til disse nydelige menneskene i dag. De sørger over pappaen til sine barn og barnebarn, og de må kjempe seg gjennom sine kamper i det offentlige rom.

 

«Gud sign vår konge god!

Sign ham med kraft og mot

sign hjem og slott!

Lys for ham ved din Ånd,

knytt med din sterke hånd

hellige troskapsbånd

om folk og drott!

 

Høyt sverger Norges mann

hver i sitt kall, sin stand,

troskap sin drott.

Trofast i liv og død,

tapper i krig og nød,

alltid vårt Norge lød

Gud og sin drott.»

(Norges kongesang)

 

La oss være en hjertevarm nasjon og la de få sørge. Gi de fred. Gi omsorg. Vise de den storheten som er i vår nasjon! Vise de at vi som nasjon, kan være et gjenskinn av deres godhet!

For vi ELSKER dette landet!

 

 

6 kommentarer
    1. Akkurat slike tanker har jeg også. Med all kjærlighet og gode tanker! ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg