Middagssamtalen…

Vi hadde den tradisjonelle middagspraten rundt bordet i går. Alle skal finne en bra ting med dagen. Dette har blitt en rutine for oss, som jeg tror er god for hjernen!

Har det vært en bra dag? spør jeg først.  13-åringen og 15-åringen smiler og bekrefter dette med «superbra», mens de inntar en stor bit av mammas tirsdagsburger.

Hva har vært bra i dag? spurte jeg 13 åringen mer inngående. Han tenkte seg om, og svarte ganske vakkert spør du meg. Et svar med en livsvisdom jeg skulle ønske jeg besatt da jeg var 13.

«Kommer ikke på noe spesielt som var bra i dag mamma, men det at alt er bra, betyr vel at det som er bra, er at ingenting ikke er bra!»

Musikk i mine ører! Om vi snur tankegangen, til at dager uten motstand er superfine dager. Ja da blir livet lysere, lettere og bedre. Dessuten blir motgangen enklere å takle, fordi innstillingen vår er positiv! Ha en SUPERFIN dag som tenåringene her i huset kaller det! Jeg joiner!

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg