Motgang gjør deg sterkere!

Vi har alle hørt at vi blir sterke av motgang. Når det står på som verst i livet, så er det pyton å høre akkurat det!

Da vil vi bare se skyfri himmel. De mørke skyene holder på å kvele livsgnisten vår. Bølgene skyller over oss. Pusten er vanskelig å kontrollerere og vi klarer knapt å se opp på himmelen. Livet kjennes vondt.

Statistisk og personlig vet vi at mange rundt oss strever. De som er ærlige om livet, vil alle erkjenne at det tidvis er tungt. Men det finnes en vei ut. (Selvsagt søke hjelp om det er for mørkt.) Men vi kan gjøre mye med tankekraften vår! Vi er utrustet med veldige krefter fra skaperen. Krefter vi ikke skal kimse av! Men jeg tror at kreftene kommer i det vi endrer perspektivet vårt. 

Takknemlighet over de små ting, takknemlighet for alt det vi tar som en selvfølge.

Takknemlighet for barn, venner, familie, naboer, husrom, mat på bordet, mulighet til utdannelse, helsevesen, takknemlighet for å koke en kopp te! Det er en vei for å komme seg ut av mørket. Jeg sier ikke at det er lett – men det finnes en vei! Og jeg tror veien er takknemlighet! Å kjenne på motgang er en del av livet. Ingen er lovet et liv uten tunge dager. I det du endrer perspektivet, så kommer kreftene og energien tilbake. 

Min erfaring er at når jeg ser tilbake på livet mitt, og jeg ser at alt det vonde, alle vonde minner, alle gale valg, de gir meg retning. De blir som en guide. Dette gjør meg sterkere, og jeg tror klokere. Klokere i den forstand at jeg revurderer valgene om igjen, og har en rettesnor. I alle vonde ting, opplevelser og valg så er det ALLTID mye godt!

Til deg som er i en lang oppoverbakke; Det kommer en slette! Snart litt helning nedover. Skydekket vil lette og det vil bli lysere! Da vil du kjenne at motbakken og mørket du har vært i, gjør deg sterk. Det forbereder deg for noe du trenger styrke til – eller det setter deg i en posisjon hvor du kan hjelpe andre!

Husk at du er unik! Du er verdifull, selv om du føler deg som et null! Du og jeg er skapt for en hensikt!

Vi er gode nok – med våre svakheter og feil! Ønsker deg en velsignet helg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg