NABOKONA

I dag skal jeg hylle nabokoner! Nabokoner skal du nemlig ikke kimse av! Nabokoner er ekte vare! De kjenner deg! De ser deg i alle antrekk! I slåbrok, gummistøvler, i utvaska joggebukser og med ustelt hår. Nabokoner er gull verdt!

De vet når du er syk og når du møter sorg. De kjenner mønsteret ditt! De vet når du sover og når du strever med det! Med nabokoner deler du livet! Det upolerte livet! Livet, sånn livet er!

Med nabokoner deler du mat og kaker, interiør og slegge. Mulig nabogubben fikk mest bruk for slegga forresten! Nabokoner vet når du skal gjødsle og hva du skal gjødsle med! Nabokoner har god kaffe, og de byr på den til alle døgnets tider.

Nabokoner er magi! Nabokoner forstå hverandre. Vet om hverandres dietter. Vet om at de som regel går over. Nabokoner er livets gode! Nabokoner elsker sko!

Ohhhhh, tenker du! Jeg har ikke en slik nabokone! Da må du jammen sette inn støtet, svarer jeg! Du kan jo sitte og vente til du blir grå i håret på at nabokona skal komme over. Men du kan også la være! Du kan by på deg selv og livet ditt! Ring på og ta med en blomst eller ei kringle! 

Jeg har egentlig alltid følt at jeg er født for langt nord! Du som kjenner meg vet at jeg elsker varme og sol, det er ikke bare derfor jeg burde vært født lenger sør i Europa.

Jeg ELSKER mennesker! Elsker folk som har tid. Tid til å slå av en prat over hekken. Elsker liv og røre! Elsker at folk bryr seg. Elsker folk som ser deg! Elsker folk som vil leve! Feire livet!

Vi nordmenn bryr oss jo. Vi er bare så sykt redde for å være til bry! Egentlig helt usakelig! Dessuten er mange altfor glad i TV og strikketøyet sitt! På tide å gjøre noe med det!

I går skrev jeg om at «det krever en landsby for å oppdra en unge». Tenk så mye deiligere om du kjenner folk i den landsbyen! Dere blir en heiagjeng for hverandres flokk! Så utfordringen er gitt! Ta kontakt med nabokona! (Eller nabomannen ⚡️)

Kan ikke garantere at alle nabokoner er som min! Hun er av den unike, dyrebare sorten, gull verdt! Her kommer en shoutout eller hyllest om du vil, til nabokona mi Vivian Grande! Unik dame!

(Altså jeg er ikke betalt for denne shoutouten!)

God torsdag! Lykke til med oppdraget!

Klem Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg