NEXT level voksen; hjemmelaget karrikylling

Reklame | Fiskars


For deg som lurer. Julie føler selv, at hun nå er kommet til Next level kategori; «Voksen».
Er nå etablert, 😂🤘🏽 har vært det i haugevis av år, men følg med.

«Jeg er blitt etablert voksen
som lager eget pålegg.»

Skal innrømme at jeg har laget (vel iallefall stekt) egen roastbeef til jul tidligere. Men nå snakker vi altså et mer avansert pålegg; karrikylling.

Du tror kanskje at jeg fulgte en oppskrift til punkt og prikke ? Å neida. 😂🤘🏽Jeg miksa og triksa på inspirasjon fra mat og helse lærerne på skolen, og det ble himmelsk! 🤩

Dette trenger du til min vri:

150 g kyllingfilet
1 pakke majones
3 ss kesam
1 ss karri
1 ss paprikapulver
1 ts salt
1/2 ts natvigkrydder
1/2 ts pepper
1/2 ts sitronpepper
1/3 av en sitron
1/2 rødløk
1/2 eple

Fiskars

Fremgangsmåte;
1. Stek kyllingen med salt, pepper og litt natvigkrydder. Avkjøl og skjær opp i små biter.
2. Bland majones, kesam og sitron. Sitronen skviser du over. Deretter tilsetter du krydder.
3. Tilsett krydder i majonesblandingen.
4. Hakk rødløk og eple i bittesmå biter.
5. Bland rødløk, eple og kylling med det våte.

Dette var magisk godt! Kjæresten i huset (ikke min), gav det karakter 10. Bør være innafor! 🤘🏽😂 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg