ROBUSTE FAMILIER

 

Alle i min familie ELSKER mat! Jeg har tenkt mye på hvorfor. Jeg har fundert en hel del på viktigheten av dette for oss! Tror jeg har svaret!

TID SAMMEN!

Jeg elsker fenomenet MÅLTID! Elsker det heftig og høyt! Tror det kan være med å endre samfunnet vårt positivt.

HVORFOR?

Primærbehov blir dekket, og noe inni oss blir tilfredstilt. Behovet for SAMHOLD!

Vi trenger alle å høre til. Måltid er en gyllen mulighet til å overbevise flokken din om at de hører til. Alle mennesket trenger å høre til! Hvis vi som familie gir barna følelsen av betydning, så skaper vi robuste mennesker. Alle trenger å føle seg savnet, betydningsfulle og innafor i sin flokk!

Samfunnet vårt er blitt så sykdomsorientert, på søken etter diagnoser.  Vi må istandsette robuste mennesker! Vi må forebygge, og jeg tror fellesskap er et sterkt virkemiddel. Fellesskap blir sterkere rundt et måltid.

Personlig tror jeg det er en gudommelig ide’. Jeg tror fellesskap og måltid er legedom for familier og for ensomhet.

Jeg vil oppmuntre deg til å skape disse rommene av fellesskap! Prioriter det høyt! Jeg tror du investerer gull i din flokk!

God onsdag og godt måltid!

Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg