RUTINER

 

Smak på ordet! Litt småtørt, firkanta og lite spennende etter min smak. Men det er bare ordet! Jeg ELSKER innholdet i rutiner!  Elsker det fordi det gjør meg trygg!

Tror jeg vokste opp i drømmehjemmet! For meg var det i allefall det! Hvorfor, lurer du på? Mange grunner til det, men noe jeg verdsatte enormt var  RUTINER!

Min pappa drev egen business i hele min barndom men var hjemme hver dag kl.15.25! Da sto middagen på bordet. Nydelig beredt og dekket på av mamsen! 

Ikke noe alternativ å ikke være der. Fantes ikke noe utenom. Det var FELLESSKAP!

Var det rutinen/tradisjonen i seg selv som gjorde meg lykkelig? Nei, men vet du hva det var! Noen var der for meg. ALLTID. Noen ville høre min historie. ALLTID. Noen satt i timesvis da den syltynne kroppen nektet å innta fisk med bein. ALLTID.

Her i rutinene lærte jeg om livet. Ble ELSKET. Ble korrigert. Tidvis eksaminert!

En annen rutine var helgene! Jeg har en eldre søster, min sjelevenn, vi hang sammen hele oppveksten og gjør det den dag i dag!

Da vi kom hjem etter fila ungdomsklubb hørte vi de små mammatrinnene ut fra soverommet. Etterhvert med papsen på slep, (evt på hjørnet.) Har dere hatt det fint jenter? Fortell meg da jenter! Skjedde det noe gøy?

Denne FANTASTISKE interessen i å bry seg om oss på en ubeskrivelig god måte! Aldri masete, bare god, med masse hjertevarme og interesse.

Disse RUTINENE var selve livet!

Mamma jobbet turnus med helgevakter på sykehuset, da var det pappatid! Vi, min skjønne lillebror, storesøster, pappa og jeg hadde et utvalg av rutiner og aktiviteter. 

Om vinteren var det slalåmbakken og om sommeren bar det sørover til sommerhuset! Da vi ankom hytta i Vrengen løp vi bortover gata til farmor og farfar. Farmor sto i vinduet. ALLTID! Smilte fra øre til øre. Inne på kjøkkenet var det varme rundstykker på jegerserviset. 

RUTINER og minner som har gitt meg en følelse av tilhørighet og det å bety noe for noen! Være en del av flokken. Rutiner jeg er uendelig takknemlig for!

Så i dag på en vanlig tirsdag vil jeg gi ordet RUTINE en ny verdi! RUTINE er herved innført som et plussord! Rutiner gir trygghet! I love it! Nyt tirsdagen med dine rutiner! Jeg har mine! Min favorittrutine hver morgen er dusjen, deretter anlegget på full guffe, masse levende lys, kaffe/te, varme rundstykker, egg og samtalen med den halvdøde flokken min! Elsker det! Øyeblikkene, rutinene som er livet!

God tirsdag!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg