SANNHETEN


«If you want to be TRUSTED be HONEST» 

Ganske selvsagt for oss mennesker når vi leser «quoten»! Vil vi at folk skal ha tillit til oss, oppleve oss som gode mennesker, ja da vet vi at det krever ærlighet og sannhet av oss.

Allikevel er det så vanskelig! Har du gått på en smell, så vet du at ærlighet og sannhet er en eneste vei til et sunt og godt liv! Når du lever et liv i ærlighet og sannhet, så slipper du å huske på hva du har sagt eller gjort!

Om du har viklet deg inn i et liv fullt av løgner, så kan det smerte, og du kan fort utvikle psykisk uhelse. Dagen blir vond, mørk og vanskelig å håndtere.

Vi er skapt til å leve i sannhet. Og det er kanskje noe av det vanskeligste vi mennesker gjør. Men vi prøver, iherdig, hele tiden. Og det skal vi fortsette med!

Vi er ulike vi mennesker, og jeg hørt det er blitt debattert at å pynte på sannheten, kan være til andres beste. Ja, til en viss grad kan jeg si meg enig i at små «hvite løgner» kan være innenfor. Men spør du meg bør det da handle om ubetydelige ting. Ting som ikke betyr noe, for menneskene du «pynter på» sannheten for!

Min oppfordring i dag, til deg og meg, er å leve i sannhet! Lev i sannhet med deg selv, og med din omverden. Ikke si noe eller lov noe, og gjør stikk motsatt! Du mister tilliten hos folk. 

Om du har viklet deg totalt inn i løgner, da er rådet mitt, å gå til en person du vet tåler deg. Åpne hjerte ditt. Deretter vil denne personen gå veien sammen med deg. Veien til et FRITT liv! Det fortjener du og det fortjener din verden!

Avslutter med litt nydelig poesi fra Trygve Skaug. Bildet er hentet fra pinterest. Dette diktet sier alt, og gir håp til deg som trenger å ta et oppgjør, om det er i jobbsammenheng eller privat!

Ha en velsignet tirsdag!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg