SLADDER

«Sladder dør når det treffer en klok person sitt øre!»

Hvilken sannhet! Dette vil jeg du skal reflektere over i dag! Hvem vil du være? Hvor vil du sette din lit? Vi kan sammen skape det samfunnet vi vil ha!

Mange har sterke meninger, enkelte bruker harde og hovmodige metoder for å fremme de! Rykter spres som sannhet og er usannhet. Tilslutt er et rykte blitt en sannhet, inntil det en vakker dag blir konfrontert.

Venner som baktaler og forteller deg rykter om andre, hvilken tiltro har du til de? Hva sier de om deg når du ikke er tilstede? Har du tenkt på det? Vil du godta det? Vil du ha det i ditt liv? Tør du å si ifra?

Personlig har jeg bestemt meg for å ta opp kampen. Enkelte ganger forsvarer jeg de som blir talt negativt om, andre ganger sier jeg det rett ut at det må slutte! Jeg har tatt avstand fra noen mennesker i livet mitt, som er mest opptatt av å snakke om andre. Ikke tatt avstand i form av å «bli uvenner» eller «være på kant med», men ganske enkelt valgt å prioritere mindre tid med de.

Hvorfor? Jeg vil være klok! Jeg vil ikke være en som sprer rykter, baktaler eller trykker andre mennesker ned. Jeg vil kjempe den kampen, hvordan kan jeg ellers gå seirende ut av kampen? Jeg sier ikke at jeg seirer hver gang, jeg tror dette er en livslang kamp for oss mennesker!

«Den som er klok i hjertet, skal kalles forstandig, gode ord øker kunnskapen. Milde ord er som rennende honning, de er søte for sjelen og gir helse til kroppen.»

Dette er 3000 år gamle setninger , skrevet av Salomo. Like aktuelle i dag!

Oppfordringen er enkel og radikal, avslutter der jeg startet;

«Sladder dør når det treffer en klok person sitt øre!»

Det er vårt valg! God onsdag!

Love u all!

Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg