Små avgjørelser


Har du reflektert over at små avgjørelser i livet ditt, kan forandre livet ditt for alltid?

Ok, små avgjørelser hva er det? Og når ble de små avgjørelser? Om de endrer livet ditt for alltid, bør de vel anses som store?

Jeg tror livet vårt er lettere om vi lever «våkent». Hva i granskauen mener du Julie?

Jeg ser det ikke klart, men jeg vet at små valg jeg har tatt i livet, ureflektert, ubevisst, har gitt store endringer i livet mitt. Selvsagt vanskeligere å leve «våkent» når man er ung og umoden. Evner man det egentlig? Og er det slik at man faktisk må «gå på en smell» for å forstå livets alvor?

Jeg har ingen rette svar. Jeg er en av de uperfekte, perfekte. En av de som følte meg totalt mislykka da alle livets drømmer ble knust, da jeg ble skilt.

MEN

Livet mitt er godt nå. Og i alt vondt i livet, har det vært mye vakkert og godt. I all sykdom og elendighet så fryder jeg meg over livet! Livet er ikke perfekt, det er utfordringer i dag også, men avgjørelsen om å være takknemlig for det som er trygt og godt, det er blitt mitt valg!

Avgjørelser og valg vi tar former fremtiden. De kan forme den godt! Ønsker å oppmuntre deg til å være «våken.» Om du står innfor valg du er usikker på, samtal med en venn/mentor som du vet vil deg godt.

Av og til kjennes livet ut som Axel Frønes beskriver så brutalt ærlig:

Kanskje er du der nå, på langsiden, og du aner ikke hvor langt du har igjen. Du kjenner at målet ALDRI er innenfor hva du makter. Ta et valg. Ta en avgjørelse. Bestem deg for å fokusere på å være takknemlig for det lille som er godt. Kanskje er det gode, det at du kan legge deg i ei seng, under ei varm dyne. Koke deg en kopp kaffe og høre på fuglekvitter?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg