SMIL

Mor Teresa sier at «Fred begynner med et smil!» Det sies også at «Livet er som et speil, smil til speilet og det smiler tilbake til deg!»

Regner med du forstår at temaet er SMIL! Du skjønner jeg er 100% sikker på at smil endrer livene våre!

Jeg skrev i et tidligere innlegg om illusjoner som brast i livet mitt, og om pilgrimsvandringen jeg tok for å få sjelefred. Det er 7år siden.

Livet var krise! Totalt krise! Det var vondt. Vanskelig. Jeg følte meg som et null. Jeg jobbet, og en dag fikk jeg et spørsmål på hvorfor jeg alltid kunne være så blid! «Er det fake Julie!?»

Der og da var det som et slag i magen. Det var vondt. Jeg vet at personen som stilte meg spørsmålet ikke ville være slem, personen var undrende, forsto ikke helt Julie. Og var kanskje usikker på meg. Men praten vi fikk har lært meg mye, og den har jeg bært med meg i disse årene.

Det hører til historien at jeg er «enkelt skrudd sammen». Skal lite til for å glede meg. Våkner glad! Heldig sånn!

Men la meg presisere, jeg er menneskelig. Jeg har også våknet med en stor klump i magen. Dag ut og dag inn i mange måneder. Kjent på smerte. Kjent på skam. Kjent på tap. Ensomhet. Jeg har lagt meg med den samme klumpen.

Men jeg bestemte meg for å ta et valg. Valget jeg tok var takknemlighet og smil! Takknemlighet for de gode øyeblikkene i livet, og valget om å smile gjennom tårer!

Visste du at flere forskere mener at når du smiler så speiler andre mennesker ditt smil! I det du speiler andre eller blir speilet gjenkjenner dere følelser hos hverandre.

Et smil vekker gode følelser fra noe i bevisstheten din. En smiler til deg. Du får et smil tilbake. Det drar frem gode opplevelser. Det gjør noe med deg. BONUS!

Forskerene sier også at smil reduserer stress, gir lavere hjertefrekvens og bedrer humøret! 

Utfordringen er enkel. Den er klar! Den er erfart! Må legge til at du blir sykt mye mer attraktiv om du smiler. Ingen dum bonus det heller!

«Bruk smilet ditt til å forandre verden, ikke la verden forandre smilet ditt!»

 

God torsdag!

Julie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg