Snart jul

Denne helgen har vi tyvstartet litt på julebaksten. Koronalivet medfører mye god mat. Det er koselig og avstressende å forberede til jul. Lørdag lagde vi makroner i tre ulike smaker.

De du ser på bildet var med salt lakris. I tillegg lagde vi med bringebær og med salt karamell. (Det regnes som 3 slag! 😂🤘🏽)

Søndag ble det amerikanske cookies. Har verdens BESTE oppskrift! Kommenter i feltet om du ønsker den. Jeg fryser den ned i «pølser», som jeg tar opp, deler opp i skiver og steker samme dag som de skal nytes.

Svensken ELSKER kokos, så jeg måtte lage et brett med svenskens favoritter også. Kokosmakroner. Det er superlett og velsmakende. Det gjelder å ikke steke de for lenge, for da blir de tørre! Før jeg la de i fryseren, dyppet jeg de i melkesjokolade. Det blir aldri feil.

Til slutt lagde jeg karameller. Det vil si foreløpig, er det en stor karamell firkant. Jeg har aldri prøvd å fryse det tidligere, men en gang må være den første. Skal holde dere oppdatert på resultatet. Men det blir om litt over en måned…

Håper du har hatt en fin helg. Jeg er tenåringsmamma, og det kjenner jeg med hud og hår og hele følelsesregisteret. Empati er delvis slitsomt!  Skal ikke gå videre inn på det, men livet bjudar på! Summasumarum er livet skjønt, og jeg er så takknemlig for fine helger med familietid.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg