SOSIALLÆRER

Orker du virkelig å stå i denne jobben Julie? Du står jo bare i utfordringer og problemer!  Du kommer jo borti alt som er sårt, krevende og tøft! Hvordan orker du? Blir du ikke deppa?

Spørsmålene hagler inn på de dagene hvor sekunder, minutter og timer smelter sammen i en kaotisk boble og vipps er dagen over! Disse dagene hvor linsene virker litt tørre, jeg går og myser og hodepinen sniker seg inn som en stressende snik!

Varslingsskjemaene hagler inn. Ansvarsgruppemøter, samarbeidsmøter, ressursmøter, basismøter,  barnevernsmøter, PPT møter og skoleledermøter! 360 higer etter å bli lest, gjennomgått og godkjent!

Disse dagene som er selve livet!

Disse dagene hvor jeg ser inn i de små brune  øyne som har full kontroll på den tredelte hjernen. De små, vakre, tindrende øynene som glødende sier at kapteinen sovnet igjen Julie!

Disse dagene hvor vi setter opp de røde og de grønne tankene. Den grønne mannen ligger flatt ut på sofaen, og den røde står seirende oppå den grønne! Jeg spør undrende inn i to lysegrønne øyne om vi kan hjelpe den grønne og finne noen grønne, gode tanker. Det kommer til å ta år Julie, svarer de lysegrønne skinnende øynene, du må hjelpe meg!

Disse dagene hvor de blå sterke tenåringsøynene skriver ned hvordan livet som et løvetannsbarn var. Hvorpå vi deretter symbolsk tar pilgrimsturen til makuleringsmaskinen, putter oppi arket, borte vekk. De tindrende blå puster ut og sier at livet ble litt lettere.

Disse dagene hvor ei gråtkvalt gråøyd prinsesse trenger en armkrok og en klem, fordi sorgen knuger et lite barnehjerte.Vi lager så en lykkeeske, til å legge under senga, når de vonde tankene kommer!

Disse dagene hvor frykten og angsten river i de blågrønne øynene. Hvorpå vi bruker teknikker og avleder, og hvor relasjonen blir sterk! Og barnet sterkere!

Disse dagene hvor det holder med en armkrok, en prat, en kakao og et ord om at alt blir bedre! Disse dagene hvor skjønne muskelterapeuter som også er dedikerte miljøterapeuter kommer og løsner opp muskulaturen når jeg er i gang med referat nummer fire etter de tre aktivitetsplanene.

Disse dagene hvor jeg møter de fantastiske kollegaene mine, som lever for noe større enn materiell rikdom!

Disse dagene er selve livet! 

Det livet som gir mening! Tidvis tungt, tidvis føler jeg meg udugelig, svak, redd og maktesløs! MEN i møte med de øynene som trenger å høre at det er håp, ja det er det verdt det! 100%

Men i dag er det lørdag! FRI! Og jeg skal bruke tiden på å se inn i de vakreste øynene jeg vet om! Flokken min! 

God lørdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg