Sweetpotato bby

Spurte svensken om hva jeg burde skrive om på bloggen. «Søtpotatis Julie», var svaret. Neidaså, den mannen vet å glede.

«Javel», svarer jeg. Tenker du at jeg skal skrive om att du er mørk, sprø og tiltrekkende utvendig, men myk og søt på innsiden. Tenker du symbolikk og bilder bby? Neidaså. Koronalife gjør at fantasien får fritt spillerom. Kanskje ikke alt som bør blogges om. Svensken tenkte på matretten.

Du forstår i går lagde jeg noe jeg aldri har laget før. Inspirert av oppskriftsboken sunt og digg, ble det vegetarmiddag. Å for å si det rett ut. Det var sykt digg, billig og enkelt.

Ingredienser (2 porsjoner);

2 store søtpoteter

Fyll;
1 boks røde kidneybønner
1 tomat
1 gul løk
1 fedd hvitløk
1/2 pose med tacokrydder
1/2 dl vann

Serveres med;
Salat/Spinat
Rømme
Rødløk
Guacamole
Lettrømme
Salsa

Jeg gjorde følgende;

Søtpotetene;
Satt ovnen på 200 grader.
Vasket to store søtpoteter.
Tok et bakepapir med litt olje på.
Stakk 8-10 hull med en gaffel i søtpoteteme.
Krydret med Himalayasalt.
Dette sto i ovnen i en time.

Fyll;
(Tar 5 min å lage)
Stek kidneybønner, løk, hvitløk og tomat i en panne med litt smør. Tilsett tacokrydder og vann. La det småkoke noen minutter.

Ettersom svensken egentlig ikke liker bønner, så moste jeg bønnene. Moste bønner liker han nemlig 😂🤘🏽

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg