Tik tok my life

Samfunnet er i endring. Barna slår ikke opp i leksikon eller «googler» lenger. De lærer seg alt de kan på Tik Tok  og YouTube. ALT –  er muligens en overdrivelse, men det er ufattelig mye informasjon de konsumerer fra disse to mediene.

Dette er ingen kampanje for Tik Tok eller YouTube. Jeg går ikke i kategorien betalt influencer, 😂🤞🏽men jeg har lyst til å vekke oss foreldre!

Vekke oss til å følge med i timen.
Vekke oss til å ta del i deres verden.
Vekke oss til å prøve å forstå barna våre.

De er heldigitaliserte, og vi sitter med minner fra diskett og filmrull. Jeg ryddet i boden i dag, og sønnen min fant en gammel filmrull, og lurte på hva dette var for noe rare greier.

Kidza våre er noe for seg selv, de forstår intuitivt hva de skal trykke på, og hvor de skal trykke. De vet hva de skal følge og hvordan de skal følge. De skjønner «mappestrukturen» og systemer.

Oppmuntringen min i dag er: «Ta del i deres liv!» Be de lære deg og vise deg. Vis interesse og vær nysgjerrig. Gjør det barna driver med til noe interessant! Bygg barna dine i kjærlighet og nysgjerrighet! Denne isolasjonstiden er en genial mulighet! Invester i kidza!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg