Tilgivelse

I går ble jeg intervjuet i Sørlandskirken Arendal, av min gode venn Peter Halltorp. Temaet i intervjuet var tilgivelse, som jeg har skrevet en del om i bloggen min. Jeg deler en personlig opplevelse rundt tilgivelse.

Jeg tror og har erfart, at tilgivelse setter oss mennesker fri! Vi får et bedre liv om vi tilgir de som har påført oss urett, og om vi tilgir oss selv.

Tilgivelse er et valg vi kan ta med viljen vår, og det er helsebringende. Både forskere innenfor filosofien og innenfor psykologien hevder at tilgivelse gir bedre psykisk og fysisk helse.

Valget om tilgivelse er ikke enkelt. Du kan lett tenke at mennesker som har sviktet deg ikke fortjener din tilgivelse. Følelsene våre er så sterke. Hatet kan være stort. Allikevel så er valget om å tilgi den beste medisin. Det vil sette ditt hjerte fri! Hatet vil smelte!

Om du har lyst til å se intervjuet, så ligger det her. Ønsker deg en nydelig uke! Og har du noe uoppgjort, ta tak i det! Ikke bruk opp livet her nede på bitterhet. Velg tilgivelse! Det setter deg fri!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg