TRO

Hva denne dagen heter i påsken, det aner jeg ikke? Tror kanskje ikke den har noe spesielt navn? Jesus gjør mange underlige og unike ting denne dagen.

Han forbanner blant annet et fikentre uten frukt, så det visner på stedet! Deretter går han inn i templet og lærer mennesker om sin far, noe de eldste og skriftlærde likte svært dårlig!

Jesus snakker om tro! Han sier til folkemengden at «alt de ber om med tro i sin bønn, det skal de få!» Dette utfordrer og oppmuntrer!

Vet ikke med deg, men noen ganger når jeg snakker med Gud, så spør jeg han. Har jeg tro? Har jeg den ordentlige troen? Er troen min sterk nok? Er den rett? Har jeg den troen som er etter ditt hjerte far?

Det er jo sånn samfunnet oppdrar oss til å tenke. Vi skal prestere og bli akseptert. Vi skal alltid nå målene og være gode nok! Vi vil så gjerne gjøre ting helt rett.

Jeg minner meg selv på at Jesus kom inn på et esel. Han ville gjøre det enkelt for meg, og for deg! Jesus representerer noe annet. Han tar oss som vi er. Avkledd, sårbare, slitne, mislykka, you name it…

Jeg kan hvile i at min tro er god nok for han. Mer enn god nok. Når jeg finner den hvilen, da gir jeg han rom. I det rommet og i den tiden vil han styrke og utvikle min tro!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg