UPERFEKT – PERFEKT

«Det er vilt
 perfekt
 å være
 uperfekt»

Hvilke nydelige ord, formet til en sannhet. En sannhet vi trenger å høre!
Kjære leser, det er helt perfekt å være uperfekt!

Takk for de frigjørende ordene Axel Frønes!

Det er nemlig det som er med oss mennesker, vi er uperfekte hele gjengen.  Hadde en samtale med en på min alder i går, vi snakket om at vi merker at vi blir eldre både på den ene og den andre måten. Alt forfaller 😂, men det er livet, det deilige livet vi lever! Det uperfekte, perfekte livet.

Når min aller første skoleklasse, som jeg fulgte i Oslo fra jeg var 22år, er ferdig utdannede leger og psykologer. Når de venter barn nummer tre, da skjønner jeg at tiden har gått. Jeg befinner meg i kategorien voksen! Det som er fint med nettopp det faktum å være voksen, er at vi ser livet i et annet perspektiv!

I ungdomstida går vi ofte og føler oss som feilvare. «Om vi bare hadde fått fikset på det og det, da hadde alt vært perfekt!»

I voksen alder skjønner du at det var så bortkastet, all den energien du brukte på å ville endre det uperfekte. Det uperfekte er jo helt genialt, det er ekte!


I dag slår jeg et slag for 
det uperfekte perfekte! Jeg slår et slag for deg og meg, for å klare å stå bakerst og foran i rekka! Slår et slag for å fortelle deg at du er unik fordi du er du! Uperfekt – perfekt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg