Velduft eller stank


Har du noen gang kommet inn i gangen hvor enkelte har satt fra seg sko som skaper stank i hele huset?

Du har sikkert ikke opplevd det! 😂✌🏼 Du kjenner sikkert ikke til slike lukter du! 😂✌🏼 Men la meg bjuda lite på. Jeg takler ikke tåfis lukt. Disse skoene havner i garasjen. Får totalt hetta. Stakkars svensken. Ok tenker du nå. Skal a snakke om tåfis på bloggen? Lite å skrive om? 😂

Nei nei nei… No no no… 😂

Jeg lurer på om du har møtt mennesker som er en velduft. Du vet disse gode, som smetter inn med gullkorn, som varmer et slitent hjerte. Disse som alltid har noe godt å si. De glimter til dag etter dag, og livet deres virker som en uendelig eventyrreise.

Ingen har det sånn, tenker du.
De er fake. De er som ei såpeboble som en vakker dag 
sprekker.

Jeg tenker motsatt, og at disse menneskene er nødvendige, ja de er nødvendige i mitt liv. De vakre sjelene som tar gode valg. De velger det halvfulle glasset. Velger muligheter. Og sprer mulighetene videre.

Trenger ikke snakke mer om de sure skoa. På jobben fikk de et kallenavn av en foredragsholder «Snurpene». Få av de der jeg er takk og lov. 

Moralen i dag er at vi kan vel egentlig selv bestemme om vi vil stinke, eller være en velduft. Hva som er mest attraktivt er ikke nødvendig å dvele mer ved. Men hvilken lukt du lager er ikke dumt å tenke på.

Ha en vidunderlig fredag! Beklager at jeg har skrevet så lite i det siste. Takk for alle dere trofaste lesere! Jeg har fått bokkontrakt og skriver til krampa tar meg om dagen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg