Verden, hva tillater vi at skjer med tenåringene våre?


Det blir stadig debattert i nyhetene hvilket kroppspress de unge i dag utsettes for. Endelig, sier jeg med min stemme. En stemme som «brøler» innvendig.

Verden, hva skjer?

Dere som arbeider med fysisk helse, kropp, ernæring, fedme, slankeprogram, vekttap og muskelbygging, hvor er hjertet og forstanden deres? Eller blir dere, som oss og våre etterkommere, lurt?

Hvis ikke dere blir lurt, så er det trist. Og da er mitt neste spørsmål.

Er penger motiv nok
for å ødelegge en hel generasjon?

Virkelig?
Er bransjen så overflatisk og råtten?

Kjære alegoritmeeksperter, det må da være noe dere kan gjøre for å stoppe denne galskapen som ødelegger
dagens ungdommer.

Dere klarer jo å overvåke oss andre dødelige på en ekstrem måte. Dere vet til og med hvordan jeg tenker å pusse opp badet mitt, før jeg selv er sikker.

Kjære alegoritmeeksperter;

Jeg etterspør et vern for Norges ungdommer. Vi trenger hjelp! Noen smarte hoder må klare å få til dette.

Jeg jobber med barn og ungdommer som strever, og de trenger virkelig hjelp til å navigere i galskapen de utsettes for. 

En hel generasjon får et forvrengt bilde av hva de er verdt. Når sixpack er tematikk i 5. trinn, da er verden blitt gal. Og beklager jeg kan melde om at det har den. Unnskyld at jeg er så direkte.

Kjære foreldre, nok en gang. Våkn opp. Sett grenser. Beskytt barna dine. Steng sosiale medier til de blir eldre. Aldersanbefalingene er stort sett 13 år.

Sosiale medier ødelegger barna våre,
og det MÅ vi snart ta innover oss!

Vi må inn på banen kjære foreldre. Gi barna våre ekte verdier. Gi de et annet fokus. Lære de at de er gode nok.

Kjære foreldre vi må lære de å hige etter karakteregenskaper, som skaper «slike jenter og gutter Norge vil ha.»

Sammen kan vi endre en kultur. Gi barna noe mer å leve for enn en deilig kropp. Den kroppen vet vi jo alle at forgår. 

Kjære regjering; slankereklamer bør bli forbudt! Markedsføringsloven bør endres og spisses. Halvparten av alle 13 og 18 åringer får opp reklame for slanking og kropp. Det må dere hjelpe oss med. Vi foreldre klarer ikke den kampen alene.

Kjære influenser; kan du også hjelpe til. Værs så snill. For neste generasjon. 

Julie

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg