Verdens enkleste rundstykker


I dag tenkte jeg å avlede hjernen din! Nyhetene kan knekke en optimist. Tror det er lurt å fokusere på noe annet. Hva er vel bedre enn mat? Vet ikke med deg, men i flokken min ELSKER vi mat.

Fra tidenes morgen, fra jeg så dagens lys, har min familie alltid planlagt neste måltid, under måltidet vi spiser. Med andre ord, ikke nytt for meg, det mange av dere gjennomgår nå for tiden!

Tenkte derfor å dele med dere en enkel oppskrift på de deiligste rundstykkene! Det er kidza sin favoritt. Ingen lavkarbo, men hjelper godt for psyken! Lukten i huset blir upåklagelig! 

Dette trenger du;

12 dl hvetemel
1/2 ts salt
100 gram melange
5 dl melk (jeg bruker skummet)
50 gram tørr gjør (eller fersk)

Fremgangsmåte;
1. Bland mel, salt og tørrgjær sammen.
2. Smelt smøret
3. Bland melk med smør, temp. 37 grader
4. Ta det våte i det tørre.
5. Bland godt sammen med en sleiv. 
6. Hev 30 min
7. Rull ut 16 rundstykker.
8. Bruk olivenolje om deigen er klissete.
8. Pensle med egg og strø over valmuefrø.
9. Sett ovnene på 200 grader.
10. Hev 45 min
11. Stek i ca 10 min.

Kos deg med flokken din! God onsdag!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg