VI ER FILTERET


Kjære foreldre

Det er tid for oss å våkne, og sette grenser for sosiale medier. VI ER FILTERET som beskytter våre barn.

Denne uken har små barn sett en mann ta selvmord på livestream. En 15 år gammel gutt fortalte meg tirsdag kveld, at han så det på livestream mandag, og at han så det da det skjedde. «Jeg ække blitt trauma, sa han, men det er ekkelt. Sykt ekkelt!»

Syk som verden er blitt, er dette blitt en Tik Tok video som spres vitalt. Laget i ulike små filmer. Starter med kattepuser og hunder,  og ender opp med selvmord. Overrasker søte små jenter, som er på utkikk etter en ny Tik Tok dans.

Vet ikke hva dette gjør med deg? Jeg blir fortvilet, sint og super trist. Og jeg tenker at det er tid for action. Det er tid for å «reise seg» som foreldregenerasjon!

DU ER FILTRET ditt barn trenger, og JEG ER FILTERET mine barn trenger. 

Vi må sette grensene. I jobben min vet jeg av erfaring, at vi må ta opp kampen. Vi må gidde å ta dette på alvor. Langt ned i småskolen har barna Tik tok kontoer. Ja, du leste riktig – 8 åringer har Tik Tok.

DET ER KJÆRLIGHET å ta opp kampen!
Grenser og regler er kjærlighet. Aldersgrenser er kjærlighet. Avholdenhet er kjærlighet. Lettere om vi kjemper sammen, det blir en tung kamp!

Hjertesukk fra sosiallærern & tenåringsmammaen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg