Kyllingssalat og ny foccaciaoppskrift

Til deg som leste forrige blogginnlegg.
Her kommer serveringen min gode venninne fikk servert.

JULIES KYLLINGSALAT 

Du trenger;

Vannmelon
Isbergsalat
Agurk
Avokado
Cherrytomatet
Rødløk
Apetina fetaost
Cashew
Karri
Salt 
Pepper
Grillkrydder


1/4 vannmelon

1/3 issalat

1/2 agurk

1 stor avokado

1 boks cherrytomater

1 rødløk

1 stort glass med feta apetina med urter

2 små poser med cashew nøtter
(Rema 1000)

3 kyllingfileter og
3 pakker bacon stekes godt.

Krydder jeg brukte;
salt, pepper, litt karri og grillkrydder.

Walla – Verdens beste kyllingsaalat

DRESSING
1 glass rømme
1 paprika krydderdipp

 

JULIES FOCCACIA

Du trenger;

Friske urter
Olivenolje
Vann
Hvetemel
Gjær (helst fersk)
Sukker
Hvitløkspulver
Chilipulver
Potetkrydder (Jacobs)
Urtesalt til salater (Oliviers)

 

Jeg hentet grener med
friske urter ute i hagen. 🌱

Det var basilikum, oregano og timian.

Jeg blandet de friske urtene med litt
potetkrydder fra Jacobs

og urtesalt fra Oliviers.


Dette blandet jeg så med 1,5 dl olivenolje.

Deretter varmet jeg 9 dl vann til 37 grader. Jeg blandet dette med 50 g fersk gjær. Blandet det så sammen med urtene og oljen. Tilsatte 1 ss sukker, 1/2 ts hvitløkskrydder, 1/2 ts chilipulver og 15 dl hvetemel. Rørte dette sammen med en sleiv i et par minutter.

Satt deigen til heving i 45 minutter. Tok det  deretter i en middels stor langpanne. Hevet det i 45 nye minutter.

Hellet over oljen til apetina fetaost glasset og krydret med urtesaltet fra Oliviers. Stekte det deretter i 18 min på 200 grader.

Altså folkens; beste foccaciaen ever.

Desserten var ikke hjemmelaget,
men velsmakende;

 Håper du har det fint! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg