Matblogger på etterspørsel


Denne retten lagde jeg på onsdag. Og oppskriften ble etterspurt av en av leserne mine. En skikkelig god og mektig rett. Enkel å lage. Jeg lagde i forskjellige former på grunn av covid_19. 

Dette trenger du til 8 personer;

1,6 kg kyllingfilet
2 bokser cremefraice
2 små kremfløte
3 fedd hvitløk
3 ts samba oelek chillipasta
1,5 dl kikkoman
3 pk fersk fullkornspasta tagliatelle
3 pk bacon (fungerer med en eller to)
1 boks ananas

Fremgangsmåte:

1. 1,5 kg kyllingfilet deles i tykke strimler. Stekes i smør med salt, pepper og hvitløk.

2. Legg kyllingen i en ildfast form. Hell over «sausen». Stek på 200 g i 25 min.

3. Kok opp fullkornspasta. Følg anvisning på pakken. Kok kun opp et minutt så den blir «litt myk».

4. Stek bacon i små strimler i panna.

5. Kutt ananas i små biter.

6.  Ta pastaen i ildfaste former. Hell over kyllingfilet og saus. Strø over ananas og bacon.

7. Stek i ovnen 5 min på 200 grader. Server med salat og foccacia.
(Legger ved link fra tidligere blogg.)

Lykke til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg